sobota, 3 września 2016

Na nowy rok szkolny

Na nowy rok szkolny wymyśliłam sobie okładkę na kalendarz z piórkiem, żeby pasowała do posiadanego przez mnie piórniczka w piórka właśnie. Znalazłam odpowiedniej wielkości wzór, kupiłam kanwę w kolorze nugatu i przystąpiłam do xxx. Z każdym kolejnym krzyżykiem coraz mniej mi się moje piórko podobało, bo jego kolory zlewały się z tłem. Żałowałam strasznie, że nie kupiłam ciemniejszej kanwy. Dokończyłam haft, choć przez głowę przeszła taka myśl, aby wrzucić go do szuflady. Na szczęście backstitche nadały piórku ostrości i wydobyły go z z tła. Teraz nawet mi się podoba.
Tak oto prezentuje się kalendarz w okładce i cały tegoroczny zestawik:
Pomyślałam sobie też, że może właśnie takiej stonowanej, spokojnej okładki na ten rok potrzebuję. Bo też w pracy przydałaby mi się teraz stabilizacja, spokój. W przeciwieństwie do zeszłego roku szkolnego, kiedy to zmieniłam miejsce pracy, znalazłam się wśród nowych osób i obowiązków. Wtedy zrobiłam sobie kolorową, energetyczną okładkę z pawiem. Może coś w tym jest, a może to już spaczenie zawodowe, że wszystko w ten sposób analizuję;)

18 komentarzy:

  1. Moim zdaniem lepszego zestawienia kolorystycznego nie mogło być - okładka jest bardzo elegancka i do charakteru pracy jak najbardziej pasuje.
    To, że kolory oddziałują na naszą psychikę wiadomo od dawna - kiedy trzeba pobudzają, a kiedy trzeba wyciszają; zadziałałaś intuicyjne - najwyraźniej potrzeba Tobie w tym roku szkolnym spokoju i wyciszenia, dodatkowo pióro symbolizuje: ulotność, duchowość, kreatywność i siłę wewnętrzną.
    Ja od jakiegoś czasu także intuicyjnie stabilizuję swoje życie kolorami, a przy okazji obrazy powstają:))
    Serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna okładka,a piórko wyszło świetnie:-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że wytrwałaś w haftowaniu, bo jest idealnie! Po raz kolejny możemy się przekonać, że backstiche mogą odmienić efekt końcowy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, backstitche mogą wiele zdziałać:) Dziękuję:)

      Usuń
  4. śliczne piórko! świetna zakładka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wyszło to piórko:))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! U mnie też piórko... a raczej piórka, bo wyhaftowałam je aż 7 razy :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Pasuje idealnie do piórnika i leży na kalendarzu jak ulał! Ta kanwa w kolorze nugatu bardzo mi się podoba. Z początku myślałam nawet, że to len.
    Dużo spokoju życzę w tym nowym roku szkolnym... Z moich obserwacji wynika, że takie życzenia będą najwłaściwsze...

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Bogu, że jednak obeszło się bez wrzucania do szuflady.
    Haft wpasował się idealnie w kolor aidy...podobnie jak Ania, w pierwszym momencie pomyślałam,że to len :)
    Powodzenia Edytko :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie! Pięknie kolorystycznie, moim zdaniem, i zestaw świetnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze podobało mi się to piórko...spokoju życzę!

    OdpowiedzUsuń
  11. fantastycznie wyszło, wzorek od zawsze mi się podoba,może kiedyś i u mnie na kanwę wskoczy powodzenia życzę w tym roku i spokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  12. przepiękne! Aż się chce do niego wracać

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne:)bardzo elegancko to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń